bolt koloběžky

Překáží, jsou drahé a po místních silnicích se stejně nedá jezdit. Liberečáci vítají sdílené zelené Bolt koloběžky

Jak už to tak s novinkami bývá, ne každý je snáší s nadšením. Nejinak tomu je i s formou sdílené dopravy. Elektrokola z Liberce už dávno odvál čas a nejspíš i politické bolístky a naschvály. Nyní to zkouší Bolt se svými elektrokoloběžkami. A zatím se potýká se stejnou nedůvěrou, jako Rekola a jejich kola.

Zajímavá debata, která tak nějak shrnuje argumenty především těch, co se koloběžek tak trochu bojí, se odehrála na facebooku Kanceláře architektury města (KAM). Právě KAM připravil mapu s cyklostojany a také základní pravidla, jak se se zelenou koloběžkou ve městě chovat. Místo díků ale přišly spíše komentáře, že by vlastně bylo úplně nejlepší, kdyby tu žádné koloběžky nebyly. 

„Myslím, že není potřeba objevovat Ameriku a zjišťovat to, co už zjistili v mnoha evropských městech, a to že se z kol a koloběžek postupně stávaji krámy, které se nacházejí všude možně, jen ne na k tomu určených místech,“ píše například Monika Součková.

„Pokud má někdo potřebu využít ji po městě na delší vzdálenost, může si pořídit vlastní. Pokud se jedná o krátké vzdálenosti po městě, je zdravější a smysluplnější chodit,“ pokračuje.

Právě problém, kdy koloběžky překáží na chodnících a jsou odstaveny na těch nejneuvěřitelnějších místech, kritizuje velká část lidí, která se pěšky pohybuje po městě. Bolt na správné parkování ale myslí. 

„Po skončení jízdy je třeba koloběžku vhodně zaparkovat. Pokud je v blízkosti cyklostojan, tak k němu. Pokud není, je možné ji odstavit na chodníku, tak aby nepřekážela. Kolem by měl pohodlně projet kočárek nebo invalidní vozík,“ vysvětluje Sylva Sulaimanová z Boltu.

Jenže jak toho dosáhnout? Aplikace podle Sulaimanové vyzve uživatele, aby zaparkovaný stroj vyfotil a na špatné odstavení upozorní. „Koloběžky nesmí být odhozeny na zem, uprostřed cesty apod. Pokud se nevhodné parkování bude opakovat, může dojít k zablokování uživatelského účtu,“ dodává.

Liberečáky ale trápí i další věc. Za ni ale tentokrát nemohou zelené ani jiné koloběžky, ale liberecké chodníky a silnice. „Bohužel nemáme k tomu v našem městě uzpůsobené komunikace a já se bojím jezdit. Husova ul. – hustý provoz, zaparkovaná auta, Masarykova ul. – buď po chodníku nebo mezi kolejemi…., kousek cyklostezky na M. Horákové…. na sídlištích taky nic moc,“ myslí si zase Katka Procházková.

Svou roli také může hrát cena, za kterou si koloběžku půjčíte. Prvních pět minut zaplatíte čtyři koruny za minutu, další minuty pak stojí tři koruny. Za čtvrthodinku tak zaplatíte 50 korun. A to už snad lépe vyjde i to auto, o MHD nemluvě. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *