central station Liberec

Spojené vlakové a autobusové nádraží? Chybí detail, souhlas Správy železnic

Vizualizace, projektová dokumentace, harmonogram prací. Vypadá to růžově, nápad se spojením autobusového a vlakového nádraží rozhodně smysl dává. Je tu ale jedno velké ALE. Kvůli Central station, jak projekt město a kraj nazývají, bude muset být zrušena první kolej na nádraží. A to ještě dohodnuté není, jednání proběhne v květnu. Co když správa požehnání nedá? Celý projekt dost možná půjde do koše.

Všechny možné studie, projekty a projektování třeba i nového autobusáku na původním autobusovém nádraží přitom už teď vyšly na dvacet milionů.

Kraj, který ale o Central station mluvil na tiskové konferenci ústy hejtmana Půty a náměstka Miklíka, ale působí tak, že souhlas Správy železnic je jen formalita a například v tiskové zprávě se o tomto detailu nezmiňuje vůbec. „Nyní již můžeme připravovat architektonickou soutěž na projektovou přípravu, a to ve spolupráci se Správou železnic a kanceláří architektury statutárního města Liberec,“ uvádí jen náměstek Zbyněk Miklík.

Jenže jednání o zrušení koleje zatím neproběhlo, podle hejtmana bude v květnu.

Kraj už má přitom vymyšlený i harmonogram prací. V příštích letech vyroste parkovací dům v místě dnešního autobusáku. Zázemí autobusového nádraží se přesune do opraveného URANu a staré buňky zmizí. Někdy mezi roky 2025 – 2030 pak vznikne spojené nádraží, zrekonstruuje se liberecký tunel a nad ním vyroste nový park.

V ještě vzdálenější budoucnosti pak dostaví městský blok v oblasti parkovacího domu a nad tunelem bude kromě parku ještě nové hřiště. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *